همایش ها
1401/8/8 یکشنبه
جشنواره ملی حرکت
شرایط شرکت در جشنواره حرکت

.

از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف هم افزایی، توسعه و تکثیر ایده های خلاق و ایجاد انگیزه در انجمن های علمی دانشجویی برگزار می شود. حوزه های رقابتی این جشنواره شامل انجمن برتر، نشریه، کارآفرینی، محتوای دیجیتال، دانشگاه برتر و... است. ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره دانشجویی حرکت از طریق سایت harekatfest.ir انجام می شود.

معرفی جشنواره ملی حرکت

جشنواره ملی حرکت، برای نمایش و رقابت دستاوردهای علمی دانشجویان در قالب تشکل ها و انجمن‌ های علمی‌ دانشجویی که در سطح دانشگاه‌های کشور فعالیت دارند برگزار می شود. این جشنواره از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه ریزی و اجرا شده و توسط سایر سازمان های دولتی و غیر دولتی نیز حمایت می گردد. جشنواره ملی رویش نیز توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و در سطح دانشگاه برگزار می شود.

هدف جشنواره ملی حرکت، توسعه و تکثیر ایده های نوین و ایجاد انگیزه برای فعالیت های علمی دانشجویی می باشد. همچنین طرح ها و ایده های جدی خود را می توانید به جشنواره ملی ایده بازار و طرح خلاق و نوآوری ارسال کنید. بسیاری از دانشجویان در طول سال تحصیلی علاوه بر حضور در کلاس های درس، در انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی فعالیت می کنند و دستاوردهایی از جمله انتشار نشریات علمی و... تولید یک محصول با تکنولوژی جدید، نگارش کتاب و مقالات علمی را رقم می زنند.

این دانشجویان می توانند دستاورد های علمی خود را چه به صورت فردی و چه در قالب فعالیت های علمی درون انجمن های دانشجویی در جشنواره ارسال کرده و با سایر دانشجویان رقابت کنند. جشنواره ملی حرکت منجر به افزایش علاقه دانشجویان به فعالیت های علمی، مشارکت آنان در فعالیت های داوطلبانه و انتقال تجربیات بین دانشجویان می شود.

شرایط ثبت نام جشنواره ملی حرکت 1401

جشنواره دانشجویی حرکت یک تفاوتی که با سایر جشنواره های دانشجویی در سطح دانشگاه دارد این است که افراد به صورت گروهی و در قالب انجمن ها و گروه های دانشجویی می توانند در این جشنواره شرکت کنند. و تنها در صورتی امکان شرکت در جشنواره ملی حرکت به صورت دانشجویی فراهم است که در بخش کتاب و اختراع، آثار خود را به جشنواره ارسال کرده باشند.

دانشجویان همچنین آثار علمی خود در قالب کتاب را می توانند به جشنواره کتاب سال دانشجویی نیز ارسال نمایند. شرایط عمومی آثار ارسالی به جشنواره ملی حرکت ۱۴۰۱ به این صورت است که هر اثر باید گزارشی از فعالیت ها یا دستاوردهای علمی در حوزه رقابتی مربوطه باشد. و هر انجمن حداکثر در دو حوزه و هر گروه دانشجویی یا هر دانشجو تنها در یک حوزه می تواند وارد رقابت شود.

از دیگر شرایط ثبت نام جشنواره ملی حرکت ۱۴۰۱ می توان به این اشاره کرد که فعالیت های گزارش شده باید مستقل از برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه باشد و می تواند ماحصل کارگروهی دانشجویان و مشارکت استادان دانشگاه نیز باشد. در صورتی که آثار ارسالی شرایط ذکر شده را نداشته باشد، در بررسی اولیه یا پس از آن توسط دبیرخانه مرکزی از فرایند رقابت کنار گذاشته خواهد شد.
جشنواره ملی حرکت 1401


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر